.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هجوم صیادان غیرمجاز علت کاهش صید در غرب مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: هجوم صیادان غیرمجاز در غرب مازندران علت کاهش صید در این منطقه است.

به گزارش شمال نیوز، حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران در نشست تخصصی و ویژه دادستان مرکز مازندران و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال، گفت: هجوم صیادان غیرمجاز در رودخانه چشمه کیله غرب مازندران علت کاهش صید در این منطقه است.

او افزود:علیرغم همه این مسائل و مشکلات به منظور بازسازی ذخایر آبزیان، شیلات مازندران احیا و بهسازی و توسعه پایدار صید و صیادی در دریا را مستلزم عزم همگانی و همدلی برشمرد و از مساعدت و کمک تمامی دستگاه‌ها از جمله شورای حفظ حقوق بیت المال که از اقدامات شیلات مازندران در جهت برطرف کردن موانع و مشکلات اجرای طرح حمایت می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی امسال به منظور بازسازی ذخایر در دریا رها سازی شد.

اسحاقی افزود: ۱- توسعه پایدار آبزی پروری ۲- صید مسئولانه از دریا ۳- بازسازی ذخایر آبزیان۴- حفاظت از ذخائر آبزیان ۵- فرآوری، بازار و توسعه مصرف آبزیان شیلات ۵ ماموریت اصلی شیلات استان است.

او گفت: پیگیری و تحقق قانون شغل سخت و زیان آور برای صیادان، کاهش ۱۰ درصدی حق بیمه تامین اجتماعی است و نیز تامین اعتبارات لازم جهت اجرای طرح تعدیل و اقتصادی کردن صید سه مطالبه بحق جامعه صیادی است که به جد دنبال خواهیم کرد.

اسحاقی افزود: شیلات مازندران پیگیر ابلاغ مصوبه و اجرایی شدن این امر مهم می باشد تا سازمان تامین اجتماعی کشور این مصوبه را به تامین اجتماعی استان مازندران ابلاغ نماید.

او گفت: در مرکزبازسازی ذخایر شهید رجایی امسال حدود ۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید،۸میلیون بچه ماهی کپور،۵۰۰ هزار قطعه ماهی خاویاری قره برون و ۵۰ هزار قطعه فیل ماهی، تولید داشتیم.

اسحاقی با اشاره به اینکه در پارسال حدود ۶ هزار قطعه ماهی آزاد مولد از رودخانه چشمه کیله تنکابن صید شد و این در حالی است که امسال پس از مدت ۲۰روز صیادان فقط تعداد ۴ قطعه ماهی آزاد مولد را صید کردند.
برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز

کریمی دادستان مرکز مازندران و دبیرشورای حفظ حقوق بیت المال با اشاره به اینکه با صیادان غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد، گفت: در این راستا با دادستان‌های ساحلی استان هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد.

او افزود: جهت حفظ حقوق بیت المال در زمان فصل صید، برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز و جمع آوری ادوات صید و بویژه موتور قایق غیرمجاز تشدید و توقیف خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه بازار ماهی فروشان هر شهرستان جزء اصناف بازار است، گفت: درصورت مشاهده فروش ماهیان خاویاری بامتخلف برخورد قانونی بعمل خواهدآمد.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.